tvätt(ångest)

Hatar verkligen att tvätta och det är just det jag håller på med nu. Hatar att springa upp och ner för alla trappor med tunga kassar, hatar att det är svårt att få en tvättid som passar, hatar att det BARA är jag i detta hushåll som kan tvätta, hatar att efter varje JÄTTEBERG man tvättar bildas ett nytt berg fort som f-n, hatar att jag måste tillbringa halva min enda lediga dag denna vecka med att tvätta. HATAR ATT TVÄTTA.. (jag hatar att diska också.. det är nästan värre) 

ursäkta, men jag va verkligen i behov av att avreagera mig lite där ovan.. ;P

Veckans lediga dag idag, och inte vilken dag som helst utan; freeedag! och dessutom så jobbar jag kväll på lördag, vilket betyder att det blir som en riktig helgfredag - gillar gillar gillar! Inte för att jag ska göra nått jättemärkvärdigt, det är mer känslan. Ska till mamma och äta lite födelsedagsmiddag, hon fyllde ju år i onsdags, min vackra, fina mami.. tänkte hinna ner på stan och träffa Carro ett tag för lite presentletande också.

Känner mig inte på topp faktiskt för tillfället, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Eller ja, det är svårt att sätta ord på det, så det är lika bra att låta bli. Ibland brukar jag bara lägga mig ner och blunda, måla upp hur jag vill att saker och ting runt okring mig skulle vara och då vågar jag knappt öppna ögonen igen,  bara för att jag vet att jag kommer bli besviken på verkligheten. 

Jaja, nog med deppigheter.. nu måste jag fortsätta med sysslorna här hemma.

Puss
/Lollo


 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tillbringade oxå min ända lediga dag igår med att tvätta (så det fick bli lite tröst-shopping på det). Hatar oxå att tvätta och jag hatar att man lever ihop med helt tvätt-inkompetent slöhög oxå! Men du har rätt diska är fan värre, haha.



Skönt för dig att du får en ledig fredag, inte avis alls! För jag älskar att tillbringa mina fredag-kväll på världens bästa jobb:/ Vi ses i morgon iaf sötgöte! PUSS

2010-09-10 @ 12:57:38
URL: http://doncellita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0