tittat ut?

Sitter just nu och smuttar på mitt té! helt otroligt att jag typ har druckit EN kopp kaffe på en.. månad? fick ju en så kallad koffeinförgiftning en dag vilket resulterade i illamående och huvudvärk en halv dag! har inte kännt mig sugen sen dess.

Det senaste dygnet och lite till så har vi haft en kräkhund här hemma. Cleo började för det första löpa i förrgår, sen natten till igår så sov inte jag och Nisse någonting! vi vaknade bara av Cleos hulkljud.. hon kräktes ner både sängen och golvet. Slutade med att vi sov på endast masrassen och täcke (utan påslakan alltså..). Klockan ringde kl. 5.00 och då va man ju lagom död. Cleo fortsätter spy på morgonen, suck. TUR för oss, så kunde Ingalill ha Cleo hos sig hela dagen igår, hon ringde en vet. så nu går hon på ris-diet. Tydligen så är det ganska vanligt att staffar missbrukar GRÄS, och jag kan ju säga att Cleo är ett betesdjur! (någon som vill hyra en gräsklippare till tomten?!) Så antagligen så har det varit totalstopp i hennes lilla mage. TACK & LOV så slutade hon spy igår em. Annars hade det blivit till att köra till veterinären. Fick tips om att köpa MUNKORG för detta problem, men allvarligt?! En staffe med munkorg? Vad skulle folk tro då, haha. "Hej mördarhund!" Nej, vi får se hur vi ska tacklas med det här problemet.. komiskt är ju att hennes mamma och halvsyrra har precis samma problem!

Idag väntar kvällsjobb, börjar halv 3. No stress med andra ord.. blir en liten kortare prommis med Cleo. Tittade ut genom fönstret imorse och upptäckde något som gjorde min dag! 

DET ÄR EN UNDERBAR HÖSTDAG IDAG! till alla er som blir höst-deppiga, UT med er! passa på när solen faktiskt är framme och njut av alla vakra färger och den friska luften. Det ska jag göra!

Puss
/ Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0