1 september

Har precis intagit ryggläge i soffan efter jobb, tacos & långpromenad med Cleo vid högarna. Det va galet fint där, solen sken och det va alldeles friskt i luften. Börjar verkligen få riktiga höstkänningar nu!

Igår va ju jag, Anni & Cleo i Hammarskog & letade svamp. Hittade inga gula rackare, men små, små höstisar, blek taggsvamp och en riiktigt fet carl johan. Dom tog vi med oss hem och lagade en svampstuvning med bacon och färskpasta! needrans så gott det vart. Sen vart det full rulle till stallet för lite hoppning. Stackars Cleo måste ha pussat en giftig groda eller nått, för helt plötsligt ringde Nisse och sa att hon dreglade och hade diarré.. fy så orolig jag vart! som tur va så vart det bra sen.. fick ju höra en skräckhistoria hos pappa sist jag va där; en kompis vars Golden antagligen lyckats få i sig någt gift när den sprungit runt lös i skogen. Hunden hade blivit jättedålig och dagen efter bara gått ut på gräsmattan och ramlat ihop i kramper och dött. FY.. säger jag bara.

Nu ska jag passa på att mysa med min lilla familj!

Puss
/ Lollo


Kommentarer
Postat av: Elin

Aaa nu ser jag hela inläggen:) Det var på kommentarsidan det ej funkade att se hela, hihi.



Lööve U darlig!

2010-09-01 @ 22:20:41
URL: http://doncellita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0