En favorit i repris!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.. GI-metoden ska sättas in i det här hushållet från och med nu. Anledningen till att jag säger det igen är inte för att vi misslyckats tidigare, utan för att det är så galet effektivt. Sitter just nu och kikar i min GI-bok och skriver en inhandlingslista. Det jobbigaste att ta bort är ju bröd och pasta.. men det är ju ingen svältdiet, så man behöver ju inte gå runt och va hungrig dygnet runt. Snarare tvärt om, man ska småäta ofta! Sen så innebär ju GI-metoden att man ska ha en "rivstartsmånad" då man verkligen INTE får äta NÅGRA kolhydrater, men efter det så kan man börja lägga till kolhydrater igen, fast BRA kolhydrater dårå..

Jobbar kväll idag så tanken är att jag ska hinna handla och gå på långpromenad med Cleo. Har sån galen träningsverk efter ridningen igår.. Fick en massa småsår på knogarna också, eftersom jag såklart glömde handskarna hemma!



Vill man testa på GI, så kan jag verkligen rekomendera den här boken, där finns det recept för hela den första månaden. Står även vad man ska undvika att äta och vad man kan byta ut det till. Super! Nu ska jag dricka upp mitt té..

Puss
/Lollo 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0